myTaste.se
Åt sĂ„ himla go "majsröra" nĂ€r jag var med tjejerna pĂ„ "Tacos & tequila" i Göteborg. 
SĂ€kert inget mĂ€rkvĂ€rdigt och sĂ€kert jĂ€tte vanlig rĂ€tt inom tex mex-vĂ€rlden, men det var första gĂ„ngen jag Ă„t det och det har etsat sig fast i mitt matminne 😍 

IgĂ„r var det dags för fredagstapas hemma och dĂ„ prövade jag att göra denna röra som jag inte vet namnet pĂ„. 
Och vet ni vad!!! 😍 Den blev ÄNNU godare! (Som det brukar bli nĂ€r man lyckas med mat hemma) 

PĂ„ T&T Ă„t jag det som tillbehör med majschips till tacosen. HĂ€r hemma hade vi det som en av rĂ€tterna i mĂ„nga olika tapas. 

La ut en bild pĂ„ min instagram @bollasbaking (ni följer mig vĂ€l dĂ€r) och mĂ„nga ville ha receptet sĂ„ hĂ€r kommer det! đŸ€— 

(NĂ„got som ocksĂ„ Ă€r gott Ă€r smĂ„ gröna paprikor stekta med flingsalt, olivolja och lite paprikapulver. Toppad med parmesan) 

(null)

Magisk majsröra! 
(Som tilltugg till 2 personer) 

  • 1 dl majonnĂ€s 
  • 1 pressad vitlöksklyfta 
  • 1 dl finriven parmesan alt manchego 
  • 1/2 tsk chipotlepasta 
  • 1 krm chiliflakes 
  • 2 krm salt 
  • 1 majskolv (fĂ€rsk (kokas) alt fĂ€rdigkokt) 

  1. Koka majskolven om du inte köpt fĂ€rdigkokt 
  2. Blanda alla ingredienserna i en skĂ„l (spara lite av osten till topping) 
  3. SkĂ€r av majskornen frĂ„n majskolven och stek dem i smör tills de börjar fĂ„ fĂ€rg. 
  4. Blanda majsen med röran och avsluta med lite parmesan pĂ„ toppen. 
  5. Njut njut njut! Som tillbehör eller med majschips! Och den ska vara ljummen đŸ˜đŸ‘ŒđŸŒ
(null)



Kommentera

Publiceras ej