myTaste.se
Har gjort den här banankakan förut, perfekt när man har mogna bananer hemma som man inte vet vad man ska göra av. Nu ville jag göra något extra så jag kombinerade lite olika recept jag hade sedan innan och plussade på lite topping och då blev det den här magiska kakan! 😍 Alltså sååå god!!! 

(null)

(null)

(null)


(Tips! Köp chakladknappar istället så slipper man stå och hacka choklad. Finns både ljus och mörk. Denna gången hade jag ljusa knappar i. Väldigt gott!) 

 
Karamelliserade valnötter

Smält 1 dl socker med 2 msk vatten i en stekpanna. Rör om tills det blir lite gyllenbrunt. Häll i ca 1 dl valnötter. 
Rör om. 

Häll upp på ett bakplåtspapper och låt svalna.. 
hacka nötterna. 


(null)
Koka ihop ingredienserna till kolan i ca 10 min. Den ska bli ganska tjock. 
Håll på kolan när kakan svalnat. Lägg på karamelliserade valnötter och avsluta med att strö över lite flingsalt.

(null)




Kommentera

Publiceras ej